FANDOM

Anubis
Anubis egipski
Tytuł
Egipski bóg śmierci i mumifikacji
Pan pogrzebów
Chłopak Sadie Kane
Informacje
Specjalność: Nekromancja
Rodzina:
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelny
Pseudonim(y): Bóg papieru toaletowego (Sadie)
Bóg od niczego przydatnego (Sadie)
Pies (Bastet)
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Brązowe (czekoladowy brąz)
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Goszczony: Walt Stone
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat
Misje: Pokonanie Apopisa
Książki
Występowanie:

Anubis - egipski bóg pogrzebów i mumifikacji. Jego rodzicami są Set i Neftyda, jednakże wychowywali go Ozyrys i Izyda. Aktualnie, Anubis jest jedynym pozostałym na ziemi egipskim bogiem, połączonym z Waltem Stone'm w celu przeżycia ziemskiego życia. Anubis/Walt jest chłopakiem Sadie Kane.

HistoriaEdytuj

Anubis urodził się jako syn Neftydy i Seta. Matka oddała go pod opiekę Ozyrysa i Izydy tuż po urodzeniu, tłumacząc to potrzebą ochronienia dziecka. Jego przybrany ojciec, Ozyrys, uczył go ścieżki zmarłych czyniąc go panem pogrzebów, z uwagi na to, iż w przeciwieństwie do Horusa, Anubis nie był wojownikiem.

Czerwona PiramidaEdytuj

Anubis po raz pierwszy ukazuje się Sadie w czasie jej wizji w Sali Wieków dotyczącej śmierci Ozyrysa. Pyta się jej, czy jest ona duchem, czy też ba, a następnie prosi o nie wtrącanie się. Następnym razem ukazuje się Sadie prawdopodobnie na życzenie Nut aby ją do niej zaprowadził.

Za trzecim razem ukazuje się rodzeństwu osobiście, z tym, że Sadie go widziała w ludzkiej postaci, a Carter jako chłopaka z głową szakala. Zabiera Sadie do francuskiej części Nowego Orleanu (byli częściowo tam, a częściowo w Duat), gdzie z nią rozmawia, opowiada o sobie, a po zadaniu jej trzech pytań daje dziewczynie Pióro Prawdy (w czasie tej rozmowy żartuje z niej i czyni pewne aluzje świadczące o tym, że Sadie mu się podoba).

Kiedy rodzeństwo zawarło układ z Setem i są w domu, przybywa po rodzeństwo, mówiąc, że ktoś chce się z nimi spotkać. Kiedy Carter rozmawia z Juliusem, Sadie wydziera się na Anubisa ze względu na jego komentarz:

A nie mówiłem?- powiedział. - Groźniejsza niż Ammit (...). -Nie musiałeś nawet mówić. - Twarz Anubisa była poważna. - Nauczyłem się bać jej ostrego język

Ognisty TronEdytuj

Anubis pojawia się na cmentarzu w Londynie, kiedy Sadie z przyjaciółkami ucieka przed Babim i Nechbet próbujących je złapać (zabić). Informuje dziewczynę o położeniu drugiej części Księgi Ra a także daje jej ostrze neczeri. Pod koniec rozmowy Anubis życzy Sadie wszystkiego najlepszego i bez ostrzeżenia ją całuje. Następnie powiadamia Besa, aby ten zjawił się szybciej niż miał w pierwotnym planie, ponieważ bez śmiertelnego ciała nie może pomóc bezpośrednio. Później Sadie widzi go w wizji, kiedy Bes wjechał w podwodny portal. Anubis rozmawia wtedy z Waltem, chociaż ten go nie słyszy i nie zauważa żadnego z obecnych. Chłopak przenosi Sadie do sali uzdrowień w 21 nomie, aby ta porozmawiała z Jaz, a konkretnie jej ren. Rozmawiają o Carterze i ostatniej części Księgi Ra. Pod koniec książki dziewczyna jest wściekła na Anubisa, ponieważ ten nie pomógł jej kiedy grała z Chonsu o duszę. Pyta się go gdzie był, ten odpowiada iż realizuje pewien "projekt", nie podaje jednak żadnych innych informacji. Na samym końcu, kiedy Walt rozmawia z Sadie o swojej nadchodzącej śmierci, wskazuje na obraz Anubisa mówiąc, iż planują coś wspólnego.

Cień WężaEdytuj

Pobrane

Anubis po raz pierwszy pojawia się w wizji Sadie, tuż po jej rozmowie z Izydą i swoją matką. Podpowiada, że ocalone pudełko pomoże im w walce oraz aby szukała tego, czego nie ma (chodziło o cień Tutenhamona). Obiecuje dziewczynie, że niedługo się pojawi aby wytłumaczyć resztę.

Później pojawia się na potańcówce w BAT-cie kiedy Sadie jest oblegana przez Drew i jej koleżanki. Prosi ją do tańca i daje Sadie wskazówki dotyczące cienia, co oczywiście było tematem tabu. Jednocześnie wplata w rozmowę kwestię zakazu widywania się, sugerując, że (chyba) są parą.

Pokazuje Sadie również co się dzieje z duchami zmarłych: zostają one wciągane przez tajemniczy cień, wliczając w to grono Ruby Kane. Kiedy dochodzi do kwestii planu Walta przeszkadza im Szu, informując, że właśnie zakazano mu wszelkich kontaktów z dziewczyną, mówiąc, iż zanadto się zbliżył do tej śmiertelniczki. Zanim Szu go zabiera, Anubis mówi Sadie, że bogowie mogą być w związku ze śmiertelnikiem tylko jeśli mają śmiertelne ciało, którego on nigdy nie będzie miał.

Anubis i Walt bardzo często rozmawiają za plecami Sadie, którą ten fakt irytuje. Kiedy w czasie łowów Neith widzi zdolność Walta do przemieniania rzeczy w proch, bogini nazywa go "dzieckiem Seta", i dopiero wtedy Sadie orientuje się, że Walt studiuje ścieżkę Anubisa, chociaż nikt wcześniej tego nie robił. Anubis pojawia się trochę później i łapie osłabionego Walta, który ma związać cień Besa. Pyta się chłopaka, czy zgadza się na wprowadzenie w życie tego planu; Walt zgadza się mówiąc, że nie może zostawić Sadie, bóg odpowiada to samo. Kiedy Walt zaczyna łapać szut Besa, trzyma dziewczynę i każe jej patrzeć na rytuał, aby mogła to samo zrobić z cieniem Węża. Jednocześnie tłumaczy jej, że wciąż ma zakaz spotykania się z nią, a jego obecność jest możliwa jedynie przez stan Walta. Waltowi udaje się schwytać cień Besa i umiera, a Anubis znika. Sadie krzyczy, że go nienawidzi, po czym nagle Walt ożywa i każe Sadie udać się portalem do Cartera. W tym momencie dziewczyna zaczyna rozumieć co było tym planem Walta i Anubisa; kiedy Walt umarł, Anubis mógł się z nim połączyć i jego obecność podtrzymuje Walta przy życiu. Zrozpaczona tym faktem Sadie bez zastanowienia przechodzi przez portal, mając w głowie informację, że spotkają się o wschodzie słońca w Pierwszym Nomie, jeśli go (Anubisa) nie nienawidzi.

Anubis/Walt spotykają Sadie w czasie bitwy przed wejściem do Sali Wieków. Ratują Sadie i obiecują zawsze ją chronić, a przysięga zarówno Walt jak i Anubis. Zsyłają Sarę Jacobi do otchłani oraz wzywają szakalich wojowników do pomocy w walce z Kwai. Później uczestniczą w walce z Apopisem i wraz z innymi bogami powstrzymują go do momentu, kiedy Carter i Sadie wygnają jego cień. Po bitwie znika wraz z innymi bogami, co martwi Sadie, która obawia się, że już go/ich nigdy więcej nie zobaczy.

WyglądEdytuj

Anubis ma czarne włosy, które wygl​ądają jakby dopiero co wstał z łóżka, oliwkową, pobladłą skórę oraz brązowe oczy o czekoladowym odcieniu. Według Sadie jest bardzo przystojny i wygląda na jakieś 16 lat.

Zazwyczaj jest ubrany w czarne dżinsy, glany, czarny podkoszulek (podarty, z nadrukiem Death Weather lub Arcade Fire), czarną skórzaną kurtkę oraz wysokie, czarne skórzane buty i złoty łańcuch na szyi. Dwukrotnie w ciągu serii jest ubrany w tradycyjny egipski strój, składający się ze złotego pektorału wysadzanego kamieniami, czarnej spódniczki oraz sandałów. Sadie uważa, że jest on jedną z nielicznych osób, którym taki strój by pasował.

Jako szakal ma czarną sierść, jest smukły, podobny do zwierzęcia Seta, jednak bardziej psi i zgrabny; na szyi nosi złotą obrożę.

Umiejętności Edytuj

  • Nekromancja: Anubis potrafi rozmawiać ze zmarłymi, kontrolować ciemność oraz dusze, może pojawiać się niewidzialny dla innych śmiertelników. Ponadto może przyzywać swoje święte zwierzęta.
  • Zmiennokształtność: bóg pogrzebów z człowieka potrafi zamienić się w dowolne zwierzę. Może wykorzystywać tę zdolność również w tworzeniu iluzji w umysłach innych.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego styl bardzo przypomina styl Nico di Angelo, bohatera innej serii Ricka Riordana.
  • Jego ciałem jest Walt
  • Anubis może przebywać tylko w miejscach związanych ze śmiercią (w swojej boskiej postaci) np. na cmentarzu.