FANDOM

Ba - jest jedną z pięciu części duszy. Może ona żyć po śmierci ciała jej właściciela. Czasem jest wzywana przez Nut.

Ba często podróżuje podczas snu zwłaszcza w przypadku magów. Ba mogą również podróżować w czasie i przestrzeni, na przykład gdy Sadie Kane była światkiem koronacji Ozyrysa, która odbyła się kilka tysięcy lat wcześniej. Ba może również w niektórych przypadkach pełnić rolę opiekuna. Jest to jedna z części duszy człowieka.

Ba przybiera kształt ptaka z ludzką głową. Rodzaj ptaka zależy od osobowości jego posiadacza.

W mitologi starożytnego Egiptu Edytuj

Ba - w mitologii starożytnego Egiptu dusza ludzka, jedna z kilku posiadanych przez człowieka. Po śmierci człowieka mogła żyć dalej w państwie umarłych, o ile zachowane zostało jego ciało (stąd mumifikacja zwłok) oraz o ile osoba zmarła nie prowadziła grzesznego życia, które stałoby się podstawą do potępienia jej, a co za tym idzie - unicestwienia.

Od obowiązku zachowania ciała było kilka wyjątków: dla dalszego istnienia Ba nie musiało zostać zachowane ciało osób, które ponosiły śmierć dla chwały Egiptu (głównie żołnierzy). Ponadto w odniesieniu do osób niskich klas społecznych, m.in. służby wystarczało, aby ich "postać" została zachowana w formie wizerunku (np. umieszczonego w grobowcu człowieka, któremu służyli za życia), koniecznie podpisanego imieniem zmarłego. Jednak Ba takich osób pozostawały związane z duszą pana, któremu miały służyć także w zaświatach.

Ciekawostki Edytuj

  • Podróży Ba można zapobiec dzięki podgłówkowi z namalowanymi ochronnymi hieroglifami egipskimi.