FANDOM

Bastet
Bastet
Tytuł
Bogini kotów
Bogini opieki
Informacje
Specjalność: Magia bitewna, uzdrawianie, zaklinanie zwierząt (koty)
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Muffinka (Sadie)

Ciocia Kitty (Carter)

Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Złote
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Noże
Dom: Duat/Dom Brooklyński
Książki
Występowanie:
-Ty wrócisz z nami, Bastet, prawda? - powiedziałam błagalnie. - To znaczy, że ta cała głupota z wygnaniem ciebie nie dotyczy! Potrzebujemy nauczycielki drzemania w Domu Broklyńskim.
Bastet zwinęła kłębek i rzuciła go na schody. Jak na kota miała bardzo smutną minę.
-Och, moje kocięta. Gdybym mogła, wzięłabym was za skórę na karkach i nosiła całą wieczność. Ale wy już dorośliście. Macie ostre pazury i świetny wzrok, a koty muszą chodzić własnymi drogami. Pożegnamy się teraz, ale jestem pewna, że jeszcze się spotkamy.

–Pożegnanie z Bastet, Cień Węża

Bastet - egipska bogini-kotka. Jest opiekunką Sadie i Cartera, na początku z przymusu obietnicy, później robi to z własnej woli. Traktuje rodzeństwo jak swoje kocięta.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Kiedy Ra uznał, że Sachmet jest zbyt trudna w kontroli (miewała napady szału), król bogów wybrał na swoje "Oko" małą, zwinną kotkę Bastet. Kiedy bóg słońca musiał zrezygnować z tronu na rzecz Ozyrysa (został zmuszony przez Izydę), zamknął ją razem z Apopisem w więzieniu, aby móc odejść z czystym sumieniem. Po kilku tysiącach lat walki, Bastet zaczęła przegrywać. Wtedy też rodzice Sadie i Cartera uwolnili ją, a bogini złożyła obietnicę opieki nad dziećmi.

Czerwona PiramidaEdytuj

Przedstawienie Bastet

Po tym, jak Julius uwolnił Seta, Horusa, Izydę, Ozyrysa i Neftydę, Bastet (wciąż w formie kota) przeprawia się przez Duat razem z dziećmi i Amosem do Dwudziestego Pierwszego Nomu. W czasie ataku Serpopardów na willę Bastet ujawnia się na prośbę Sadie, po czym pokonuje stworzenia. W czasie ucieczki rodzeństwa zdołała utrzymać Selkit na tak długo, dopóki nie dostali się do Pierwszego Nomu z Ziyą Rashid. Dołączyła do nich na powrót w Paryżu, pomogła również przedostać się z krainy umarłych do Phoenix. W czasie walki z Sobkiem poświęciła się aby ocalić dzieci, uratowała nawet swoje śmiertelne ciało, kotkę Muffinkę, co wepchnęło ją do Duat tak głęboko, że mogła nigdy stamtąd nie powrócić. Już po bitwie z Setem, bogowie w ramach prezentu wyciągnęli Bastet z Duat, dzięki czemu mogła dalej opiekować się rodzeństwem, tym razem już całkowicie z własnej woli.

Ognisty TronEdytuj

Bastet, razem z Carterem i Sadie prowadzi lekcje magii, oraz takie kursy jak Opieka nad kotem dla zaawansowanych czy Sztuka drzemki. Po tym, jak Sadie udaje się do Londynu, Bastet wybiera się do więzienia Apopisa, aby sprawdzić jego stan. Informuje ich, że jej przyjaciel (Bes) niedługo przybędzie im pomóc. Kiedy Sadie i Walt przemierzali pustynię w celu znalezienia ostatniej części zwoju, bogini (poprzez kota), informuje ich, iż Apopis chce aby obudzili Ra. Magowie nie rezygnują z misji. Później dołącza do nich na słonecznej barce Ra, a następnie odbywa wraz z tymże bogiem wędrówkę po niebie. Na końcu książki odwiedza Besa w Słonecznej Równinie (dom spokojnej starości dla bogów), co bardzo zdenerwowało Tauret, ponieważ wcześniej Bastet śmiała się z uczuć boga karłów do niej, więc uważa, że to co się stało z Besem to wina bogini-kotki. Bastet jednak czuje wstyd za swoje czyny.

Cień WężaEdytuj

Bogini dalej pomaga magom strzec Domu Brooklyńskiego. Kiedy magowie wracają z Teksasu, bardzo się cieszy, o czym świadczy tekst "Kocięta żyją!". W czasie kiedy Sadie i Carter walczą z magami w Pierwszym Nomie, Bastet powstrzymuje Apopisa dopóki nie pojawi się pomoc (czytaj: Ra, Bes i Sobek). Następnie wraz z Besem walczy z Apopisem aby dać rodzeństwu wystarczająco dużo czasu na zniszczenie cienia węża Chaosu.

Po bitwie wraz z innymi bogami wraca do Duat, jednak krótko potem spotyka się z dziećmi przed Słoneczną Równiną, gdzie zdaje się być trochę smutna z powodu Besa i Tauret. Pokazuje młodym magom wystąpienie Horusa kiedy przejmował tron (zaskakująco podobne do wystąpienia Cartera). Bastet tłumaczy im również, że nie może z nimi wrócić do Domu Brooklyńskiego, ponieważ bogowie muszą się oddalić od świata śmiertelników, oraz że mają "ostre pazury i świetny wzrok", więc nie potrzebują już jej opieki, ale też że niedługo się z nią zobaczą. Kiedy odchodzą, Bastet oddaje się polowaniu na kłębek wełny.  

CharakterEdytuj

Bastet jest czułą i kochającą zabawę boginią, jednak w obliczu zagrożenia objawia swoją poważną część osobowości. Bogini czuje się winna opuszczenia więzienia Apopisa i uważa, że nie jest odważna, ponieważ jeśli coś ją wystraszy ucieka, co nie jest do końca prawdą. Wiele razy podejmuje niebezpieczne dla siebie decyzje aby uratować magów, ukazując naturę potężnego i dzielnego wojownika. Jest bardzo opiekuńcza (w końcu jest boginią ochrony) w stosunku do rodzeństwa, a w szczególności Sadie. Przez zachowanie Horusa i Izydy miała ochotę rozszarpać boga wojny jak drapak. Jako kot uważa, że jest pępkiem świata.

Muffinka

WyglądEdytuj

Bastet jest niewysoką i bardzo zwinną kobietą. Czarne jak agat włosy spina w koński ogon lub zaplata w warkocz w celu uniknięcia "ukwiału" na głowie (kiedy kot się boi, jeży mu się futro). Jej oczy są żółto-złote jak u kota, a kiedy się uśmiecha, trudno rozpoznać, czy jest rozbawiona, czy zaniepokojona, czy też może obie opcje. Nosi kombinezon który ma zmienne cętki: raz kocie, raz lamparcie, innym razem jednolite umaszczenie. 

Jako kot Muffinka miała żółto-czarne futro niczym (co przyznał Carter) miniaturowy lampart, czujne żółte oczy i spiczaste uszy. Na jej szyi zawieszono obrożę ze srebrną, egipską zawieszką.  

UmiejętnościEdytuj

Bastet jest doskonałą wojowniczką, czy używa magii, czy nie. Walczy dwoma długimi nożami wykonując przy tym akrobacje, można to uznać za przejaw kocich instynktów. Jej awatarem bitewnym jest mierząca siedem metrów kociogłowa wojowniczka z bardzo ostrymi pazurami. Może przywoływać koty i rozkazywać im, a także przejmować nad nimi kontrolę, tak jak robiła to Muffinką przez 6 lat. Jedną z jej dziwnych umiejętności jest moc przyzywania jedzenia, np. Whiskasa, mleka lub kanapek z serem i/lub łososiem.

Mimo, że jej specjalnością jest magia bitewna, jest też zaklinaczem zwierząt (koty) oraz uzdrowicielką. W Czerwonej Piramidzie bardzo często leczy Cartera i Sadie.

Jako że jest córką Ra prawdopodobnie panuje nad ogniem, jednak nie zostało to nigdy potwierdzone. Albo nie posiada takich zdolności, albo po prostu ich nie używa. Wiadomo natomiast, iż nie potrafi otwierać portali. Jeśli jest sama, może wślizgnąć się do Duat, ale nie może robić tego w grupie. Jest to pokazane kiedy w Brooklynie prosi Sadie o otwarcie portalu, prosząc o to samo również w czasie ucieczki z Paryża do Ameryki.

Po wielowiekowej walce z Apopisem może słyszeć jego myśli, o ile jest w miarę blisko. Dzięki tej umiejętności magowie dowiedzieli się, że Apopis chce aby zbudzili Ra.