FANDOM

Bes
Bes
Tytuł
Bóg karłów
Informacje
Wiek: 5 tys. lat
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Brązowe
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Okrzyk "Buu!" i jego następstwa
Dom: Duat
Książki
Występowanie:

Bes - egipski bóg karłów, przyjaciel Cartera i Sadie Kane, a także partner Tauret.

HistoriaEdytuj

Bes, w przeciwieństwie do wielu egipskich bogów, nie został wygnany do Duat przez Dom Życia. Ludzie w wielu krajach wciąż go rozpoznawali, dzięki czemu mógł łatwo prosić o jakąś przysługę lub pomoc.

Ognisty Tron Edytuj

Zanim Bastet udaje się do Duat informuje Cartera i Sadie, że poprosiła swojego przyjaciela, aby się nimi zajął - tym przyjacielem okazuje się być właśnie Bes. Kiedy Sadie wraz z Liz i Emmą są ścigane przez Nechbet i Babiego, bóg karłów ratuje je odstraszając atakujących je bogów, tym samym uwalniając dziadków Sadie. Zabiera dziewczynę ze sobą, a kiedy Carter się do niej dołącza, podwozi ich portalem do Rosji. Zawozi ich jeszcze pod rezydencję Wlada Mienszykowa i dalej nie idzie - jako że jest bogiem nie może bez pozwolenia przekroczyć domu maga. Kiedy Sadie wraz z Setem niosą rannego Cartera, Bes wydaje się być na niego wściekły, uspokaja się kiedy Set (łaskawie) wyjawia położenie ostatniej części Księgi Ra. Bes udaje się z nimi do Aleksandrii poprzez podwodny portal i postanawia towarzyszyć Carterowi w ratowaniu Ziyi. Później pomaga jeszcze rodzeństwu w czasie rozgrywki w senet z Chonsu, i, aby oni mogli dokończyć przebudzenie Ra, poświęca swoje ren, przez co staje się "pustą skorupą" samego siebie. Trafia do Słonecznej Równiny, gdzie odwiedza go Sadie, która przyrzeka znaleźć sposób aby go uratować.

Cień Węża Edytuj

Sadie udaje się do Słonecznej Równiny, gdzie rozmawia z Tauret i obiecuje niezbyt świadomemu Besowi, że zrobi wszystko aby przywrócić go do normalnego stanu. Dziewczyna udaje się z Waltem na polowanie na jego szut. Chłopakowi udaje się związać jego cień, a Sadie rzuca odwrócone zaklęcie wyklęcia, aby Bes stał się znów sobą. Kiedy Carter, Ziya i Sadie znajdują się w Krainie Demonów, zabiera ze sobą bogów z Domu Opieki i rusza im na odsiecz, zabierając ich jak najdalej od bitwy i Morza Chaosu. W czasie bitwy jest jednym z pierwszych bogów rozpraszających Apopisa. W momencie w którym większość bogów łamie się pod naporem mocy Węża, on walczy do końca, pomagając Carterowi odzyskać pewność siebie i blokując Apopisa dopóki nie zostanie zniszczony. Po bitwie, tak jak i inni bogowie, znika w Duat. Na końcu książki, kiedy Sadie i Carter odwiedzają jego i Tauret w Słonecznej Równinie, ten mówi, że Wiecie, że będziemy budować domek na brzegu jeziora? Przyzwyczaiłem się do tego widoku. Tauret będzie nadal pracować w domu opieki. (...) Kto wie? Może doczekam się karłowatych hipopotamiątek, którymi będę się zajmował?