FANDOM

Chonsu
Chonsu
Tytuł
Bóg Księżyca
Hazardzista
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Srebrne
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat

Las Vegas (dawniej)

Książki
Występowanie:
Jesteś Chonsu - domyśliłem się - Bóg księżyca.

Posłał mi uśmiech ,który skojarzył mi się z wilkiem oceniającym przekąskę. -Do usług. - odpowiedział - Jacyś chętni na partyjkę?

–-Carter i Chonsu ; Ognisty Tron ; str. 389

Chonsu - bóg księżyca, czasu i młodości.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Kiedy Nut potrzebowała dodatkowych dni na urodzenie swoich dzieci, wyzwała Chonsu do gry w senet, stawką było światło księżyca. Po kilku jego przegranych, Nut miała go wystarczająco dużo aby utworzyć 5 nowych dni, które doczepiła na końcu roku.

Wygląd Edytuj

Musiał mieć około dwudziestu lat, był chudy, wysoki i dość oszałamiający. Jego twarz była całkowicie ludzka, ale miał srebrne źrenice.

–Carter o Chonsu, Ognisty Tron, str. 388

Chonsu z wyglądu przypominał indiańskiego miliardera albo właściciela wielkiej sieci kasyn. Miał ogoloną głowę z końskim ogonem z boku, przykładał ogromną wagę do ubioru - nosił srebrzysty garnitur, czarną koszulę oraz ogromną ilość platynowych łańcuchów i pierścieni... Najbardziej w oczy rzucał się srebrny amulet w kształcie półksiężyca, który był symbolem tego boga.

Charakter Edytuj

Ciężko jest określić czy bóg księżyca jest dobry czy też zły. Ma bezpośrednie podejście do świata i ludzi, nie owija niczego w bawełnę i zawsze w prostych słowach przedstawia swoje zamiary wobec na przykład potęcjalnych ofiar, czyli osób, które były na tyle odważne, by zagrać z nim w Senet o najwyższą stawkę czyli duszę. Stoi raczej po środku chaosu i maat, nie jest ani do końca przesiąknięty złem ani w pełni dobry, sprawia wrażenie osoby, która nie miesza się bezpośrednio w walki i zawiłe intrygi bogów, a częściej po prostu przygląda się im z dystansu licząc na to, że albo bogowie sami się wzajemnie unicestwią albo też pogodzą się i wszystko powróci do normy, a on będzie mógł w spokoju być dalej sobą, bez problemów i identyfikowania go z którą kolwiek stroną konfliktu. Jest otwarty i pewnie przy bliższym poznaniu mógłby uchodzić za wspaniałego kolegę, który nigdy nic przed tobą nie ukryje i zawsze powie ci tylko to co w danej chwili myśli o tobie lub twoim zachowaniu. Ma specyficzne poczucie humoru, rzekła bym nawet, że Chonsu to jedna z tych osób, których rzarty nie śmieszą nigdy nikogo prócz tego, który je opowiada. Z jego zachowania podczas gry i przed nią można z powodzeniem wywnioskować, że bóg księżyca ma w nosie to co myślą o nim inni, jest pewny siebie i doskonale zna swoje wady ale także zalety. Daje ludziom wybór i w żaden sposób nie wpływa na ich wolę gdy stawia warunek, postawienia przez nich duszy w zamian za jego pomoc np: światło księżyca, z którego stworzyć można dodatkowe dni, godziny, minuty i wszystko co związane z czasem. Jest nie ugięty jeśli chodzi o egzekwowanie długów, dla niego zakład jest świętością zarówno wtedy gdy to on wygrywa jak i w przypadku jego przegranej; nigdy nie rzuca słów na wiatr i jeśli obieca pomoc, na pewno jej udzieli, bez wszelkich krętactw i oszustw. Podczas gry nie pogania swoich przeciwników, daje im czas na przemyślenie każdego swojego ruchu i gdy oni denerwują się i pocą ze stresu, on najspokojniej w świecie popija sobie wino ze srebrnego pucharu i zdaje się świetnie bawić obserwując ich zachowania i targające nimi emocje.

Ciekawostki Edytuj

  • Po przeranej z nim, gdy Carter i Sadie utracili Besa na samym początku czuli do niego gniew, jednak po jakimś czasie zdali sobie sprawę, że poprzez urtatę Besa mimowolnie nauczyli się czegoś nowego, a mianowicie by nie być chciwym jeśli chodzi o czas i cieszyć się każdą dobrą chwilą, która ich spotyka.
  • Chonsu podczas rozmowy wspomina że ma apartament na samym szczycie hotelu Luxor w Las Vegas.