FANDOM

Duat- w starożytnej mitologi egipskiej Duat był królestwem zmarłych. Była to kraina przebywania bóstw i istot nadprzyrodzonych. Duat był również regionem, przez który bóg słońca Ra udał się w conocny rejs, i gdzie walczył z Apopisem. Było to również miejsce, wędrówki zmarłych po śmierci do sądu, choć nie był to pełny zakres śmierci. W grobowcach projektowano punkty pomiędzy światem doczesnym a Duat, by duchy mogły podróżować z powrotem z krainy umarłych.

Źródła wiedzy badaczy. Edytuj

Wiadomości o Duat wywodzą się głównie z tekstów nagrobnych takich jak Księgi Bram, Księgi Jaskiń i Księgi Umarłych. Każdy z tych dokumentów miał inny cel i dał inną perspektywę na Duat.Niektóre teksty mogą być niezgodne ze sobą, ponieważ te które przeżyły różnią się wiekiem i pochodzeniem, a więc prawdopodobnie nigdy nie powstała pojedyncza i jednolita interpretacja Duat.

W książkach Ricka Riordana Edytuj

Duat istnieje pod powierzchnią naszego świata jak lawa pod skorupą ziemską. Zanurzając się tuż pod powierzchnią, można przemierzać duże odległości, w krótkim czasie. Mag wchodzi do najpłytszej część Duat kiedy zasypia, a jego ba może podróżować do Duat podczas snów. Gdy bóg "wygnany" lub pokonany / zabity w świecie śmiertelników, wracają do Duat, wchodzi znacznie głębiej i pozostaje tam dopóki nie ma wystarczającej siły, aby uciec. W Duat mogą być przechowywane również różne przedmioty do czasu aż znów będą potrzebne. Magia i siła bogów jest tam silniejsza.

Ciekawostki: Edytuj