FANDOM

Heket
Tytuł
Bogini Żaba
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pozostałe
Książki
Występowanie: Ognisty Tron

Cień Węża

Heket - bogini "żaba", mieszkaniec Słonecznej Równiny, a mitologii egipskiej żona Chnuma i patronka kobiet rodzących. Jednym z atrybutów Heket jest anch, symbol życia.

Historia Edytuj

W mitologii Edytuj

W mitologii egipskiej była znana jako bogini, która pomaga kobietom podczas porodu. Jej partnerem był Chnum, który lepił z gliny ludzkie sylwetki. Była szczególnie czczona w Her-ur, Abydos i w okolicach Hermopolis.

Ognisty Tron Edytuj

W Ognistym Tronie Heket zostaje zapomniana. Trafia do Słonecznej Równiny, gdzie spotyka Sadie i Cartera Kane szukających Ra. Wierzy, że jej świątynia w Qus nadal istnieje i myśli, że Córka Ruby jest jej kapłanką. Heket wspomina o skoku wiary i mówi Sadie, aby poinformowała innych w świątyni, żeby zaczynali bez niej.

Wygląd Edytuj

Przed nami podskakiwała stara kobieta z głową żaby (...). Jej ciało i członki wyglądały jak ludzkie, ubrane w zieloną szpitalną piżamę, ale głowa była płazia - brązowa, wilgotna i pokryta brodawkami. Wyłupiaste oczy rozglądały się na wszystkie strony (...).

–Opis Heket, Ognisty Tron, str. 366

Ciekawostki Edytuj

  • Egipcjanie przedstawiali ją jako istotę z głową płaza, ponieważ żaby były symbolem życia płodności.