FANDOM

Horus
Horus
Tytuł
Faraon bogów
Bóg wojny (Mściciel)
Informacje
Specjalność: Magia bitewna
Rodzina:
Data urodzenia: Drugi Dzień Demonów (28 grudnia)
Status: Nieśmiertelny
Pseudonim(y):
  • Mściciel
  • Kurczak
  • Ptasio Głowy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Pozostałe
Goszczony: Carter Kane
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat/Niebo
Książki
Występowanie:

Horus sokoli bóg faraonów, wojny i nieba. W pierwszym wcieleniu był synem Geba i Nut, narodzonym w drugi Dzień Demonów, czyli 28 grudnia. W kolejnych wcieleniach był synem Ozyrysa i Izydy.

Historia Edytuj

Bogini nieba Nut spodziewała się potomstwa, lecz Ra dowiedział się, że jedno z tych dzieci pozbawi go tronu, więc wydał on dekret w którym zabronił córce urodzić swoje dzieci w którykolwiek dzień i noc roku. Nut postanowiła obejść ten zakaz. Grała w senet Chonsu o światło księżycowe, dopóki nie miała go wystarczająco dużo aby utworzyć pięć nowych dni, które doczepiła na końcu roku i w czasie ich trwania powiła piątkę swojego potomstwa: Ozyrysa, Horusa, Izydę, Seta i Neftydę, każdego dnia jedno.

W drugim wcieleniu urodził się synem Izydy i Ozyrysa. Po brutalnym zabójstwie Ozyrysa i przejęciu władzy przez Seta, Izyda ukryła go daleko od zagrożenia i w cieniu papirusów zaczęła przygotowywać syna do czekającej go walki, aby mógł pomścić śmierć ojca i przejąć tron faraona. Po pewnym czasie udało im się odnaleźć sarkofag z ciałem Ozyrysa, jednak Set powstrzymał Horusa przed uwolnieniem ojca. Zniszczył sarkofag, wskutek czego szczątki Ozyrysa zotały rozrzucone po całym Egipcie. To wydarzenie zasiało w sercu małego jeszcze Horusa zirenko nienawiści do Seta, dzięki czemu gdy już dorósł miał odwagę wyzwać wuja na pojedynek dzięki czemu po wielu latach krwawych bitew i drobych potyczek odzyskał prawowite miejsce na tronie. Żoną Horusa jest Hathor, bogini miłości.