FANDOM

Iskandar
Tytuł
Lektor Domu Życia
Informacje
Data urodzenia: Epoka Ptolemejska
Wiek: Ok. 2000 lat
Status: Zmarły
Pseudonim(y): Pan Skafander (Sadie)
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Białe
Pozostałe
Przynależność: Magowie
Dom: Pierwszy Nom - Egipt
Książki
Występowanie:

Iskandar - poprzedni Lektor Domu Życia, najpotężniejszy mag swojego czasu.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Iskandar urodził się na trochę przed rozpoczęciem rządów Kleopatry VII, ostatniego faraona Egiptu. Był świadkiem upadku kraju. Gdy zobaczył, że Egipt upada, postanowił (po naradzeniu się z Thotem) wygnać bogów z Domu Życia i mocą Lektora uwięził ich w Duat (oczywiście nie wszystkich, każdego nie dał rady schwytać). To on rozkazał Domowi zejść do podziemia.

Iskandar był Lektorem przez wiele stuleci, uczącym coraz mniejszą ilość uczniów Domu Życia. Jedna z jego najlepszych uczennic, Ruby Kane, była wróżbitką i zaczęła miewać wizje o upadku Maat i zwycięstwie Chaosu. Ona i jej mąż, Julius, próbowali go przekonać do powrotu do dawnych ścieżek, ponieważ tylko z pomocą bogów pokonają Izefet (chaos). Iskandar odmówił, jednocześnie zmuszając ich do pracy z dala od Domu Życia. Jakiś czas po jej śmierci, Lektor zaczął wątpić w swoje decyzje, jednakże jego starcza duma i uparcie nie pozwoliły mu ustąpić.

Około 2005 roku Dom Życia przygarnął dziewczynkę, Ziyę Rashid, z wioski która została zniszczona przez stwora chaosu uwolnionego nieumyślnie przez ojca dziecka. Iskandar był w stosunku do niej bardzo opiekuńczy, rozwinęła się między nimi ojcowska więź. Kiedy odkrył, że Ziya nie ma wspomnień, powiedział jej co wiedział oraz dał znalezione w wiosce zdjęcia rodziny.

Czerwona PiramidaEdytuj

Po zniszczeniu kamienia z Rosetty Iskandar od razu zorientował się, że Ziya gości ducha Neftydy, więc zrobił uszebiti mające ją zastąpić, a prawdziwą Ziyę ukrył w Nilu z insygniami Ra. Następnie wysłał uszebiti aby zabrało z Brooklynu Sadie i Cartera do Pierwszego Nomu. Spotyka rodzeństwo w Sali Wieków, później samą Sadie kiedy ta postanowiła bliżej przyjrzeć się wspomnieniom z Sali Wieków. Wyczuwa wtedy, że Sadie nosi w sobie Izydę i dochodzi do wniosku, iż jej brat przechowuje Horusa. Krótko po tym umiera, a jego stanowisko Lektora zajmuje Michel Desjardins. Sadie spotyka jego ba w czasie podróży do Krainy Umarłych, gdzie przeprasza ją za niedostrzeżenie przed nimi niebezpieczeństwa. Mówi jej, że jest bardzo odważna, po czym znika, nie objawiając się ani Bastet, ani Carterowi. Kiedy pierwszy raz się pojawia, Sadie nazwała go "Pan Skafander".