FANDOM

Sprawiedliwość oznacza, że wszyscy dostają to, czego potrzebują. A jedyny sposób, żeby dostać to, czego się potrzebuje, to samemu na to zapracować.

–Julius do Cartera

Julius Kane
Julius
Tytuł
Oko Ozyrysa
Informacje
Specjalność: Nekromancja (po staniu się Okiem Ozyrysa)
Rodzina: Sadie Kane (córka)

Carter Kane (syn)
Ruby Kane (żona)
Amos Kane (brat)

Status: Nieumarły (poprawniej: przetworzony)
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Pozostałe
Gości: Ozyrys
Przynależność: Magowie
Książki
Występowanie:

  Julius Kane - starszy brat Amosa Kane i aktualne Oko Ozyrysa. Poślubił Ruby Faust, a później został ojcem Cartera i Sadie.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Julius Kane był sławnym egiptologiem specjalizującym się w tłumaczeniu zaklęć. Była to jednak przykrywka, dzięki której mógł pracować dla Domu Życia i bezpiecznie zdobywać kolejną wiedzę. W czasie jednej z wypraw do Doliny Królów poznał innego maga, a zarazem swoją przyszłą żonę, Ruby Faust.

Po ślubie przenieśli się do Los Angeles, gdzie urodziła im się dwójka dzieci. Osiem lat później Ruby miała dziwną wizję dotyczącą upadku Maat i powstaniu Chaosu. Aby spróbować zapobiec takiej przyszłości, małżeństwo postanowiło spróbować pogodzić Dom Życia oraz bogów. Ich pierwszym krokiem było uwolnienie Bastet, kociej bogini zamkniętej z Apopisem przez Ra, która po wiekach walki z Wężem słabła. Mimo, że im się to udało, Ruby poświęciła się aby Apopis nie uciekł z więzienia, jednocześnie osłaniając swojego męża.

Państwo Faust obwiniali swojego (i tak już zrozpaczonego) zięcia o ten wypadek, i rozpoczęła się batalia sądowa o opiekę nad dziećmi. Julius uzyskałby możliwość opieki nad obojgiem gdyby nie Dom Życia, który wtrącił się do sprawy. Ustanowili pewien kompromis: Carter trafił pod opiekę ojca, a Sadie została pod opieką dziadków w Londynie, z prawem widywania się tylko dwa razy do roku.

Wygnany z Domu Życia, Julius w czasie wykopalisk poszukiwał sposobu na przyzwanie bogów, a właściwie jednego: Ozyrysa. Podróżując z synem próbuje uniknąć jakiejkolwiek konfrontacji między nimi a Per Anch. Przez następne sześć lat dąży do jednego celu; tego, który chciała osiągnąć Ruby - odnowienia Maat.

Czerwona PiramidaEdytuj

W Wigilię, sześć lat po śmierci żony, Julius udał się wraz z synem do Londynu, aby odwiedzić Sadie. W czasie ich wyjścia mężczyzna wpada na Amosa, który próbuje przekonać brata aby nie próbował znowu uwolnić bogów, chociażby ze względu na fakt, iż jest stale obserwowany przez Dom Życia. Ten jednak nie słucha się maga i zabiera dzieci do Muzeum Brytyjskiego. Tam Juliusowi udaje się przyzwać Ozyrysa, przypadkowo uwalniając również jego rodzeństwo. Uwolnieni bogowie szybko zajmują ciała obecnych tam osób, czyniąc ich bożkami.
Julius/Ozyrys zostaje pojmany przez Seta, którzy planuje przejąć moc jego w swojej Czerwonej Piramidzie. Znajduje się tam dopóki Sadie i Carter, połączeni ze swoimi "gośćmi", nie przybywają na ratunek. Mimo że udaje im się pokonać Seta i zniszczyć budowlę, Julius nie przeżywa tego zdarzenia. Kilka tygodni po walce, Anubis przybywa po rodzeństwo aby zabrać ich do Sali Sądu, gdzie mają szczęśliwe spotkanie z ojcem połączonym z Ozyrysem, oraz nieżyjącą matką. Później daje im "swój" symbol, dżed (kręgosłup), dzięki któremu mają znaleźć innych potomków faraonów. Poleca dzieciom również aby zajęły się Amosem.

WyglądEdytuj

Julius jest z pochodzenia ciemnoskóry, toteż jego skóra i oczy są brązowe. Ogolił się na łyso, ma jednak kozią bródkę, która w połączeniu z jego nienagannym ubiorem daje wrażenie jakby patrzyło się na szalonego naukowca. Widoczne jest też podobieństwo do Narmera, faraona, który zjednoczył Egipt.