FANDOM

Neftyda
Neftyda
Tytuł
Bogini śmierci i żałoby
Bogini Nilu
Pani Nocy
Informacje
Rodzina:
Data urodzenia: Piąty Dzień Demonów (31 grudnia)
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Goszczona: Ziya Rashid (dawniej)
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat/Nil
Książki
Występowanie:

Neftyda - bogini żałoby, snu, rzek, nocy i domu. Urodziła się ostatnia z piątki, w czasie piątego Dnia Demonów. Córka Nut i Geba, siostra Izydy, Horusa, Ozyrysa i Seta. W późniejszym wcieleniu poślubiła swojego wcześniejszego brata, Seta, a także została matką Anubisa.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Neftyda nie odgrywała większej roli, jednak była na przyjęciu urodzinowym Ozyrysa, kiedy ten został zabity i próbowała powstrzymać Seta oraz ocaliła przed nim swoją siostrę, Izydę.

Czerwona PiramidaEdytuj

Kiedy Sadie próbuje dowiedzieć się od Neftydy tajemnego imienia Seta, Neftyda mówi jej, że jest w "uśpionym ciele". Nikt na początku o tym nie wie, ale tym ciałem jest Ziya Rashid.

Ognisty TronEdytuj

Neftyda pokazuje się, kiedy Carter budzi Ziyę w Nilu. Jako wodna bogini nie słabnie w rzece, wręcz przeciwnie, wydaje się być bardzo silna. Neftyda przeprasza Cartera za uczynienie Ziyi swoim gospodarzem, co spowodowało, że Iskandar musiał ją ukryć. Bogini informuje go również żeby ją chronił, gdyż odegra ona ważną rolę w pokonaniu Apopisa. Kiedy chłopak pyta się co to oznacza, Neftyda rozpływa się w Nilu. Bes mówi, że Nil jest miejscem do niej należącym, jej "prawdziwym" ciałem.

CharakterEdytuj

Bastet określa Neftydę jako nieprzewidywalną, jednak tak naprawdę nie wiele o niej wiadomo. Wydaje się, że Neftyda troszczy się o swoją siostrę, Izydę, ryzykując ściągnięciem na siebie gniew Seta kiedy udaremnia mu jej zabicie. W czasie walki przy czerwonej piramidzie Set mówi do uszebiti Ziyi, myśląc, że ta jest Neftydą, iż w pierwszym wcieleniu była zdradziecką siostrą, w drugim zaś zdradziecką żoną (czytaj: sprzeciwiła się mężowi, czyli: Jak mogła być mu nieposłuszna?). Nie wiadomo czy jest dobrą matką, bo od razu oddała Anubisa siostrze, tłumacząc, że nie chce aby jej syn poznał swojego ojca.

WyglądEdytuj

Neftyda jest opisana jedynie jako smukła kobieta: kiedy opuściła ciało Ziyi, zachowała jej wygląd, z tą różnicą, że miała długie czarne włosy i królewskie rysy jak Izyda, jednak w przeciwieństwie do swojej siostry z przyjaźniejszymi oczami i miłym uśmiechem. Była ubrana w długą błękitną suknię, a na głowie miała srebrny diadem.

Moce i umiejętnościEdytuj

Moce Neftydy pozostają nam nieznane, jednak jako rzeczna bogini może kontaktować się poprzez rzeki. Prawdopodobnie ma wszystkie standardowe moce boga. Jako, że jest wodną boginią, Neftyda może kontrolować wodę, np. kiedy wstąpiła w Ziyę, utworzyła w rzece wodny sarkofag aby chronić je obie. Bieżąca woda (np.rzeki) nie osłabia jej tak jak większość bogów, Carter opisuje, że Neftyda w wodzie była otoczona niebieską aurą mocy i wydaje się być bardzo silna. Set mówi, że jest najsłabszą boginią z pośród piątki, jednak pozostaje niewiadomym czy to jest to prawdą, czy też nie.

RelacjeEdytuj

Set Edytuj

Set i Neftyda nie zawsze sobie ufają, ale prawdopodobnie się kochają (są przecież małżeństwem, a bogowie nie biorą rozwodów, prawda?). Neftyda wystąpiła przeciw niemu na przyjęciu urodzinowym Ozyrysa, a on byłby zdolny do poświęcenia jej dla mocy. Mimo to Set uznał ją za osobę najbliższą sobie, gdyż zna jego tajemne imię i może je przekazać innej osobie (Neftyda przez uszebiti przekazała je Sadie), co pokazuje, że prawdopodobnie troszczy się o nią bardziej niż na to wygląda.

Izyda Edytuj

Neftyda bardzo kocha swoją siostrę, odważyła się nawet przeciwstawić Setowi, żeby ta mogła uciec. Później pomogła Izydzie i Sadie pokonać Seta oraz powstrzymać go od zniszczenia Ameryki Północnej.

Anubis Edytuj

Bogini od razu po urodzeniu Anubisa oddaje go pod opiekę siostry, aby go ochronić przed Setem, żeby nigdy go nie poznał. Wydaje się jednak, jakoby byli w przyjaznych stosunkach, gdyż Anubis prosi Sadie aby słuchała się jego matki.

Ozyrys Edytuj

Neftyda bardzo kocha brata. Gdy Set roztrzaskuje jego trumne na kawałki pomaga Izydzie i Horusowi poskładać ją spowrotem.