FANDOM

Nut
Nut
Tytuł
Bogini nieba
Informacje
Rodzina:
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Nuty (Ra)
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne w odcieniu nieba o północy
Wzrost: Każdy
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat / niebo
Książki
Występowanie:

Nut - bogini nieba, córka boga powietrza Szu i Tefnut, siostra i jednocześnie żona boga ziemi, Geba. Nut jest matką Ozyrysa, Izydy, Horusa Straszego (pierwsze wcielenie Horusa), Seta i Neftydy

HistoriaEdytuj

Przeszłość

Nut i Geb bardzo chcieli mieć potomstwo, jednak Ra był temu przeciwny ponieważ dostał przepowiadnie, że któreś z ich dzieci pozbawi go tronu. Gdy dowiedział się, że wnuczka jest w ciąży, zabronił jej rodzić w jakikolwiek dzień albo noc roku. Mimo zakazu, Nut znalazła rozwiązanie: zagrała z bogiem księżyca Chonsu o światło księżycowe, a kiedy miała go wystarczająco dużo, stworzyła pięć nowych dni, w czasie których urodziła swoje dzieci, doczepiła je na końcu roku. Ponieważ złamała zakaz, Ra rozdzielił ją z ukochanym mężem, posyłając między nich swojego syna Szuu. Nut była jedną z nielicznych bogiń którel nie zostali złapani, ponieważ jej ciałem jest niebo, co czyni ją nie do schwytania (no, chyba, że ktoś złapie NIEBO).

Czerwona PiramidaEdytuj

Nut przyzywa i rozmawia z Sadie w czasie jej snu. Dyskutowały o chaosie i porządku, a także o Secie. Nut wytłumaczyła Sadie, że aby przywrócić Maat, magowie muszą powrócić do korzystania ze ścieżki bogów, oraz, że mimo iż Set jest wcieleniem chaosu, jest też jednym z bogów którzy walczyli przeciwko Apopisowi, tak więc droga do pokonania Seta nie jest taka jak Sadie myśli. Poradziła dziewczynie aby udała się po radę do Thota, i podarowała jej trzy bilety pierwszej klasy do Memphis w stanie Tennesse. Na koniec kazała magowi przekazać miłosny list do Geba, zawierający gwiezdny obraz bogini. 

CharakterEdytuj

Nut jest serdeczną i bardzo przyjazną boginią, mimo to ostrą kiedy się ją rozgniewa. Zazwyczaj jednak jest kochająca, dobra i mądra oraz ma dobre zdanie o swoich dzieciach (chociaż jej zdanie o Secie jest takie pół na pół). Bogini jest również bardzo smutna z powodu rozdzielenia ze swoim mężem, Gebem.

WyglądEdytuj

Miała na sobie egipską spódniczkę - od pasa w dół. Od pasa w górę nosiła tylko bikini a jej skóra... Jej skóra była w kolorze ciemnego granatu, pokrytego gwiazdami. I nie mam na myśli malowanych gwiazd. Na jej skórze żył cały kosmos: lśniące gwiazdozbory, oślepiające galaktyki, migotliwe chmuru różowego i niebieskiego pyłu. Jej rysy zdawały się niknąć pośród gwiazd, które przepływały po jej twarzy. Włosy miała długie i czarne jak noc

–Opis Nut przez Sadie, Czerwona Piramida str.263

Nut nosi egipską spódniczkę oraz bikini. Jej skóra jest granatowa, a na dodatek pokryta gwiazdami. Ma długie, gęste i czarne włosy w odcieniu północnego nieba. Zęby bogini są śnieżnobiałe i przypominają wybuch galaktyki.

Moce i umiejętnościEdytuj

Mimo, iż Nut nie wykazuje szczególnych zdolności, może przywoływać ludzkie ba oraz różne przedmioty. Bogini nieba posiada potężną moc, jednak szczegóły nie są podane.