FANDOM

Ozyrys
Ozyrys na wikię
Tytuł
Pan Zaświatów
Bóg życia i śmierci
Bóg regeneracji
Informacje
Rodzina:
Data urodzenia: Pierwszy dzień Demonów
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieumarły i jednocześnie nieśmiertelny (lub poprawniej: przetworzony)
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Brązowe
Pozostałe
Goszczony: Julius Kane
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat
Książki
Występowanie:

Ozyrys - egipski bóg śmierci i życia. Pierwotnie bóg rolnictwa, wielki sędzia zmarłych. W pierwszym wcieleniu brat Izydy i Horusa, w późniejszych jest mężem bogini i ojcem boga wojny. Ozyrys zastąpił Ra na pozycji króla bogów, jednak szybko zginął z ręki Seta. Po "zmartwychwstaniu" został królem zaświatów i nie mógł już rządzić na Ziemi jako król bogów. 

HistoriaEdytuj

Przeszłość

Pierwotnie Ozyrys urodził się 27 grudnia (pierwszy z Dni Demonów), jako najstarsze dziecko Nut i Geba, mając Seta, Izydę, Neftydę i Horusa jako rodzeństwo. W drugim wcieleniu został mężem Izydy oraz ojciem Horusa. Kiedy Ra został zmuszony do abdykacji, Ozyrys zasiadł na tronie Egiptu i rozpoczął władanie ziemią oraz bogami z Izydą jako królową, stając się jednocześnie obiektem zazdrości Seta.

Rządy Ozyrysa zakończyły się kiedy Set, wraz ze swoimi sługami, przechytrzył króla bogów, prosząc, aby ten położył się do pięknej skrzyni ze złota wysadzanej kamieniami (będącej w rzeczywistości trumną); kiedy król to zrobił, Set wylał na sarkofag płynny ołów, po czym go ukrył. Dzięki magii Izydy ciało Ozyrysa się zregenerowało, jednak bóg zła pociął je na kawałki i rozrzucił po całym Egipcie. Izyda mimo swoich starań nie dała rady całkowicie uzdrowić męża - udało jej się to tylko częściowo. Pozostał w Krainie Umarłych, gdzie został królem zaświatów, wielokrotnie silniejszy niż za życia. A jego śmierć została później pomszczona przez Horusa.

Czerwona Piramida Edytuj

Kiedy Julius Kane przyzywa Ozyrysa, przypadkowo uwalnia również pozostałą czwórkę bogów. Ozyrys wchodzi w ciało Juliusa, zostaje jednak schwytany przez Seta. Mimo wysiłków Sadie i Cartera, Ozyrys i Julius giną. Trafiają do Duat, gdzie Ozyrys zasiadł na tronie, a Kane zostaje jego okiem (permanentnym).