FANDOM

Odrodzenie, nareszcie! Mieliście rację, Sadie i Carterze! Po tysiącach lat w ciemności odrodziłem się wreszcie dzięki współczuciu Ziyi. Zapomniałem, co to znaczy być młodym i potężnym.

–Ra po odrodzeniu, Cień Węża

Ra
1000
Tytuł
Król bogów
Bóg Słońca
Informacje
Rodzina:
Wiek: 10 tys. lat
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Złote
Pozostałe
Goszczony: Ziya Rashid
Przynależność: Bogowie
Dom:
Książki
Występowanie:

Ra - dawny król bogów i najpotężniejszy ze wszystkich. Przez Izydę został zmuszony do abdykacji i przymusowej emerytury na rzecz Ozyrysa, a po umieszczeniu Bastet w więzieniu Apopisa, stał się słabym staruszkiem (którym był wcześniej, jednak nie był osłabiony) który trafił do domu opieki "Słoneczna Równina" w Duat. Kiedy jego okiem została Ziya, Ra na powrót stał się najpotężniejszym egipskim bogiem. Były król bogów ma trzy aspekty: Chepri, bóg poranka symbolizowany przez skarabeusza (odrodzenie), Atum jako bóg popołudnia, oraz Chnum, czyli bóg wieczoru o baraniej głowie który pierwszy wynurzył się z chaosu, a także jest po prostu Ra, czyli bogiem dnia i słońca.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Na początku było tylko Morze Chaosu. Wtedy wyłonił się z Chaosu się pierwszy ląd, pierwszy obelisk który stał się symbolem Maat. I z Chaosu wyłonił się Ra. Ra był bardzo potężny i miał wiele postaci, jednak był sam otoczony Morzem Chaosu, więc wezwał innych bogów. Wezwał Szu, który kierował wiatrami i Tefnut, która sprowadzała deszcze. I wtedy narodziły się dzieci Szu i Tefnut: Nut, niebo i Geb, ziemia. W czasie stworzenia pozostałych bogów Ra przemierzał świat na swojej słonecznej barce aby utrzymać zwycięstwo Maatu nad Izefetem, czyli Chaosem.

Jednakże skoro porządek objawił się jako Ra, Chaos objawił się jako potworny wąż o imieniu Apopis, bóg Chaosu nienawidzący wszelkiego stworzenia. Jako że Chaos chciał zaburzyć bardzo delikatną równowagę między Maatem a Izefetem, Apopis wielokrotnie próbował połknąć Ra, co spowodowałoby spełnienie się obietnicy, że jeśli Wąż połknie Słońce, świat zostanie zniszczony i zniknie na powrót w głębinach Chaosu. Nie stało się to nigdy za sprawą innych bogów którzy ochraniali swojego króla. 

Wtedy powstała przepowiednia mówiąca o dziecku Nut i Geba które pozbawi Ra tronu. Wystraszony Ra zabronił Nut urodzić swoich dzieci w jakikolwiek dzień lub noc roku. Mimo to Nut ominęła ten zakaz: zagrała z Chonsu w senet o światło księżycowe, a kiedy miała go wystarczająco dużo, stworzyła pięć nowych dni doczepionych do końca zwykłego roku, które później otrzymały miano Dni Demonów. Bogowie, którzy się wtedy urodzili, to: Ozyrys, Set, Izyda, Horus (starszy, pierwsze wcielenie) i Neftyda. Wściekły Ra, jako karę dla bogini nakazał Szu, ojcu Nut i Geba, aby rozdzielił małżonków na wieki. 

Ra zestarzał się i nikt już nie bał się ani jego, ani ustanowionych przez niego praw. Rozzłoszczony tym Ra wezwał Sachmet, swoje pierwsze Oko i najbardziej zagorzałą boginię aby zniszczyła grzeszników. Jednak wtedy lwią boginię ogarnął szał więc zabijała wszystkich i żaden śmiertelnik ani bóg nie mógł jej opanować. Król bogów mający wyrzuty sumienia pomógł magom zorganizować zasadzkę na Sachmet. Nakazał im aby w Heliopolis ustawili wielkie kadzie z piwem i zabarwili trunek czerwoną ochrą, a następnie rozlali część na drogę. Łowczyni widząc czerwony płyn na drodze, zatrzymała się i zaczęła pić napój myśląc, że to krew jej nieprzyjaciół. Odurzonej lwicy Ra zmienił imię na Hathor, łagodną krowią boginię, która stała się jej drugim aspektem. Ra wtedy na jej miejsce wybrał popularną wśród ludzi, niepozorną kocią boginię Bastet.

Ognisty TronEdytuj

Kane'owie odnajdują Ra w Słonecznej Równinie, gdzie Sadie udaje się go przebudzić. Pomimo tego, że Ra odzyskał Chepriego, dalej nie był w stanie się odrodzić, dnie spędzał w Domu Życia, a w nocy ruszał w podróż po Duat razem z innymi bogami. Dał Ziyi swojego ostatniego żuka, czyniąc ją w ten sposób swoim przyszłym ciałem w czasach, kiedy będzie to potrzebne. Po bitwie o Dom Brooklyński, król bogów razem z Bastet udał się na swojej barce do niebios.

WyglądEdytuj

Przed pełnym odrodzeniem Ra był opisany jako bezzębny starzec, bardzo chudy, z cienkimi kończynami. Według Sadie niektóre mumie wyglądały lepiej od króla bogów. Po odrodzeniu Ra zmienia się diametralnie: trzyma się prosto, jego oczy na powrót płoną a skóra przypomina płynne złoto.

"Najbardziej złoty dziadek świata".

Ra