FANDOM

Ruby Kane
Ruby na tle piramidy
Tytuł
Żona Juliusa Kane'a
Egipski mag
Informacje
Rodzina:
Status: Zmarła
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Niebieskie
Kolor włosów: Blond/karmel
Pozostałe
Przynależność: Magowie
Książki
Występowanie:

 Ruby Kane - córka pani i pana Faust, żona Juliusa Kane'a oraz matka Sadie i Cartera. Członkini Domu Życia, zmarła po uwolnieniu Bastet z więzienia przy Igle Kleopatry. Była wróżbitką, czyli widziała przyszłość, a przynajmniej jej urywki. Jest potomkinią rodu Faust wywodzącego się od Ramzesa II i jego syna Setne, wyszła za Juliusa Kane'a , potomka Narmera, czyli innego starożytnego rodu.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Ruby Kane była angielskim antropologiem specjalizującym się w starożytnym DNA, uczyła również na uniwersytecie. Juliusa spotkała na wykopaliskach w Dolinie Królów, gdzie się poznali i zakochali, później pobrali i mieli dwójkę dzieci: Cartera i Sadie. Była pierwszą osobą od wielu pokoleń w jej rodzinie która używała magii. Dzięki jej jasnowidzeniu przewidziała, że chaos wygra, kiedy Apopis pokona osłabioną walką Bastet. Wraz z mężem uwolniła ją z Duat za pomocą Igły Kleopatry, i, aby Apopis również nie został uwolniony, poświęciła się tworząc tarczę która zamknęła Igłę i ochroniła jej męża. Zanim to zrobiła odrzuciła pomoc Izydy i Bastet, czego efektem dosłownie spłonęła. Uznała bowiem, iż nie wytrzymała by takiej mocy, co świadzczy również o niechęci do przyjmowania bogów.

Czerwona PiramidaEdytuj

Na początku widzimy Ruby jedynie na zdjęciu w pokoju Sadie, w czasie kiedy policja przesłuchuje Cartera, a Sadie była pilnowana przez policjantkę. Sadie mówi, że dziadkowie mają kapliczkę jej poświęconą i opisuje zdjęcie na którym matka trzyma ją jako niemowlę, o czym mówi "Mama stoi na balkonie, za nią widać Pacyfik, a w ramionach trzyma zawiniątko z niemowlęciem (...). Niemowlę (czyli ja) nie wygląda szczególnie interesująco, ale mama jest fantastyczna (...)." Jedynym powodem dla którego Sadie miała to zdjęcie była ironia, że jej nieżyjąca matka nosiła podkoszulek z anch, symbolem życiaPóźniej, kiedy odwiedzają ojca (tak więc również Ozyrysa ) w Krainie Umarłych, Carter i Sadie spotykają ducha swojej matki, która odnalazła swojego męża po śmierci, z którym krótko (ale bardzo szczęśliwi) rozmawiają.