FANDOM

Sachmet
Sachmet
Tytuł
Patronka uzdrowicieli
Bogini plag, destrukcji, głodu i wojny
Pani Płomienia i Wielka Łowczyni
Informacje
Rodzina:
Wiek: 5000 tys. lat
Status: Żywa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Miecz oraz łuk i strzały
Dom: Duat
Książki
Występowanie: Czerwona Piramida

Ognisty Tron (wspomniana)

Sachmet- bogini-lwica, córka Ra i jego pierwsze Oko. Jej drugim aspektem i alternatywą jest Hathor, bogini radości i piękna.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Kiedyś Sachmet była Okiem Ra, jednak okazała się zbyt trudna do kontroli i zabijała wszystkich. Zdesperowani magowie (z pomocą Ra) przechytrzyli ją dodając do piwa soku z granatu/czerwonej ochry. Bogini myśląc, że to krew, zaczęła pić trunek, a gdy już się opiła, Ra zamienił ją na Hathor, boginię macierzyństwa, miłości, piękna i krów. Pozycja Oka Ra przeszła na Bastet.

Czerwona Piramida Edytuj

Sachmet została wypuszczona z więzienia przez Desjardinsa, aby zabiła Sadie, Cartera, Amosa i Ziyę. Magowie przechytrzyli ją w ten sam sposób jak starożytni: otworzyli kadzie z salsą, a Sachmet myślała, że to krew, więc zaczęła pić. Potem zamieniła się w Hathor (która od razu zasnęła) i została zabrana do Duat.

Ognisty Tron Edytuj

Jaz uczy się ścieżki Sachmet (jest uzdrowicielką) i w czasie walki w Muzeum Brytyjskim wykorzystuje jej moc do wygnania siedmiu bau zwanymi Siedmioma Strzałami Sachmet. Używając jej mocy może oprócz wygnania uleczyć ofiary duchów. Sachmet jest później wspomniana przez Besa, iż bogini raz uciekła z więzienia w 1918 roku, co spowodowało pandemię grypy Hiszpanki.

Charakter Edytuj

Sachmet jest ostra i przepełniona żądzą krwi która często jej wszystko zaślepia. Carter podejrzewa, iż nie jest zbyt inteligentna, ponieważ dała się nabrać na sosową krew. Mimo to w mitologii jest boginią strategii, co czyni ją boginią podobną do Ateny.

Wygląd Edytuj

Bogini jest opisana jako "złota kobieta" w świecącej się czerwonej zbroi. Jej skóra błyszczy jak płynne złoto, napierśnik i spódniczka wyglądają jakby były z płytek lawy, a włosy przypominają lwią grzywę. Kiedy wpada w szał często przybiera formę lwicy z unoszącym się nad nią słońcem, co ma symbolizować Ra.

"Była piękna, tak jak piękna jest eksplozja atomowa".

Umiejętności Edytuj

Sachmet jest świetnie wyszkoloną wojowniczką posługującą się mieczem i łukiem ze strzałami. Może przywoływać ogień kiedy tylko chce i potrafi tworzyć plagi, jak, na przykład, epidemia grypy Hiszpanki w 1918 kiedy uciekła z więzienia. W lwiej formie swym oddechem zmienia wszystko w pustynię. Kiedy była Okiem Ra, bogini prawdopodobnie była wielokrotnie silniejsza. Stworzyła również bau aby niszczyły (czytaj: sprowadzały plagi) wszystko i wszędzie. Ona i mag podążający jej ścieżką mogą kontrolować te duchy.