FANDOM

Selkit
Latest
Tytuł
Pani skorpionów
Bóstwo ochronne
Informacje
Rodzina:
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Czarne
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat
Książki
Występowanie:

Selkit - Pani i władczyni skorpionów a także jedno z Egipskich bóstw ochronnych.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Jedno z bóstw o drugorzędnym znaczeniu, którego celem była ochrona sarkofagu przed złymi urokami. Podczas przyjęcia urodzinowego Ozyrysa, była jednym z jego gości, który jednak nie brał czynnej roli w opisywanych wydarzeniach. Jej życie jest w mitologi bardzo ciekawe, jednak w książce nie została uwzględniona jej historia.

Czerwona Piramida Edytuj

Selkit pojawia się chwilę po zniszczeniu nosicieli, mając na celu przechwycenie i dostarczenie Setowi rodzeństwa Kane. Przez pewien czas zajmuje ją Bastet, później jednak bogini dogania ich w muzeum, gdzie walczy z Ziyą. Zostaje spętana Siedmioma Wstęgami Hathor, co niewiele daje, gdyż szybko się uwalnia. Mimo to Ziya oraz Sadie i Carter dają radę jej uciec.

Cień Węża Edytuj

Bogini skorpionów jest obecna kiedy Carter (połączony z Horusem) wysyła swoje ba do sali tronowej. Pójdzie tylko za kimś silnym, więc pyta się chłopaka, czy taki jest. Carter w odpowiedzi przecina ją na pół biczem od Ra, a bogini odtwarza się i szybko kryje za koksownikiem. Chwilę później dołącza do walki z Apopisem.

Wygląd Edytuj

Selkit ma chorobliwie jasną cere przypominającą z bliska owadzi pancerzyk. Czarne, paciorkowate oczy oraz intensywnie ciemne i gęste włosy podobne do owadzich czułków. Jej ramiona i szyję zdobi złota biżuteria, a za ubranie słóży jej charakterystyczna brązowa suknia, z pod której wypełzają skorpiony. Na głowie nosi koronę stworzoną z ogromnego skorpiona. Kiedy się uśmiecha, lub wykonuje jakikolwiek ruch wiążący się z otwarciem ust, zza jej zębów wychodzą owadzie żuwaczki.

Charakter Edytuj

Bogini odznacza się wiernością, która jednak opiera się na sile; Selkit służyć będzie tylko silnemu władcy, Nie można jednak brać jej słów jako coś pewnego, gdyż łatwo można przeciągnąć ją na przeciwną stronę. Jest groźnym przeciwnikiem, który po trupach zmierza do celu i zrobi wszystko by spełnić wolę swego władcy, bywa jednak również tchórzliwa.