FANDOM

Son of Sobek

Syn Sobka - opowiadanie Ricka Riordana, w którym spotykają się Carter Kane i Percy Jackson. Zostało umieszczone na końcu książki Dom Hadesa. Najprawdopodobniej zapowiada nową serię autora. (połączenie KRK i PJiBO)

Streszczenie Edytuj

Carter, gdy usłyszał pogłoski o wielkim krokodylu grasującym po Long Island, wybiera się tam, by sprawdzić sytuację. Kiedy jest już na miejscu, z małej rzeczki wyskakuje na niego ogromny gad i połyka go. Carter szykuje się do wystrzelenia pięści Horusa, kiedy czuje że z krokodylem coś się dzieje po czym zostaje wypluty. Potwór gdzieś ucieka. Okazuje się, że uratował go chłopak z czarnymi włosami i pomarańczową koszulką z napisem "Camp coś tam"; Carter nie umie odczytać całego napisu. Chłopcy przez chwilę nieufnie ze sobą rozmawiają, po czym Carter niechcący wyzwala pięść. Percy wylatuje z butów i zostaje posłany w siną dal. Po chwili pechowca uderza wielka ściana wody, Percy wraca i zaczynają walkę. Gdy kończą, Carter się leczy, po czym obaj chłopcy zawierają rozejm i idą szukać krokodyla. Znajdują go w dzielnicy willowej, gdzie syn egipskiego boga Sobka, czyli ów olbrzymi jaszczur, rozwalił już parę domów śmiertelników. Mag i półbóg zaczynają walczyć z gadem. Niespodziewanie dostają pomoc od miejscowych dzieciaków, które rzucają w potwora różnymi rzeczami. Carter domyśla się, że trzeba rozpiąć magiczny naszyjnik wiszący na szyi krokodyla, który może zmienić każdego z tych gadów w pestuchosa, czyli takiego właśnie olbrzyma. Percy tworzy wiry z wody, którą Syn Sobka się poci. Gdy Carter rozpina naszyjnik, jaszczur z kolosa robi się malutkim, najwyżej jednometrowym krokodylkiem. W tym czasie miejscowe dzieci wezwały już policję. Chłopcy postanawiają się zaprzyjaźnić, a Carter daje Percy'emu coś jak magiczny numer telefonu; gdy półbóg wymówi jego imię, mag będzie wiedział, że go potrzebuje. Uważają, że lepiej będzie zachować w tajemnicy istnienie greckich półbogów i egipskich magów. Po tym chłopcy się rozstają.

Ciekawostki Edytuj

  • Po angielsku powstało już opowiadanie, w którym spotykają się Annabeth Chase i Sadie Kane.
  • Rick Riordan ogłosił, że jest już w trakcie pisania serii łączącej ,,Kroniki...." i ,,Percy Jacskon...".