FANDOM

Szu
Szu
Tytuł
Bóg powietrza
Bóg atmosfery
Informacje
Specjalność: Magia żywiołów (powietrze)
Rodzina:
Wiek: 5 tys. lat
Status: Nieśmiertelny
Pseudonim(y):
  • Pan Tornado ze Śmietnika
  • Bóg dętek
  • Bbóg dziurawych balonów
  • Bóg lotników
  • Boska przyzwoitka
  • Szum

(wszystkie określenia nadane przez Sadie)

Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Duat/powietrze
Książki
Występowanie:

Szu- bóg powietrza, jeden z pierwszych bogów oraz ojciec Nut i Geba. Jego żoną jest Tefnut, która jednocześnie jest siostrą boga.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Kiedy dzieci Szu, Nut i Geb chcieli mieć dzieci, Ra dowiedział się o przepowiedni głoszącej utratę swojego tronu przez jedno z ich dzieci. Zabronił rodzić Nut żadnego dnia lub nocy roku, jednak kiedy go przechytrzyła grając z Chonsu, król bogów nakazał Szu rozdzielić nieszczęśliwych kochanków na zawsze; miała to być bowiem ich wieczna kara.

Czerwona Piramida Edytuj

Pomimo iż Szu osobiście nie pojawia się w książce, Nut wyjaśnia jego rolę Sadie Kane oraz swoją historię. Bóg wiatru wzywa błyskawicę kiedy Nut przykładowo wyciąga ręce w kierunku ziemi aby dostać się do męża. Później, kiedy Sadie dostarcza Gebowi list od żony, rozwiewa uformowany z gwiazd jej obrazek.

Cień Węża Edytuj

Kiedy Anubis i Sadie tańczą na szkolnym balu, przeszkadza im właśnie Szu, pradziadek Anubisa, który został tam przyzwany aby rozdzielić tańczących. Bóg jest zniesmaczony zachowaniem nastolatków, a szczególnie zachowaniem Anubisa który nie przestrzega zasad nie wtrącania się w sprawy śmiertelników bez śmiertelnego ciała. Informuje także dziewczynę, że jej "kolega" jest na standardy bogów po prostu dzieciakiem. Anubis próbuje powiedzieć Sadie o pomyśle Walta, jednak zostaje zabrany do Duat. W tym samym czasie Szu dostarcza do BAT Leonida, który chciał pomóc magom.

Później, kiedy Carter wezwał bogów do walki, był jednym z wielu bogów którzy odpowiedzieli na jego wezwanie i pomaga powstrzymać Apopisa do czasu aż Carter i Sadie zniszczą jego cień. Po skończonej bitwie razem z innymi bogami wraca na zawsze do Duat, oczywiście z wyjątkiem Anubisa. Jako że Anubis ma teraz śmiertelne ciało, nie powinien się już wtrącać, mimo to jednak Walt/Anubis uważa, że będzie ich obserwował, z czego później z Sadie żartują.

Wygląd Edytuj

Kiedy przerywa zakochanym taniec, ubrany jest w mundur RAF-u z czasów II wojny światowej: gogle, skórzany hełm, szalik i kurtka lotnicza. Tak naprawdę jednak jego kształt ciągle się zmieniał: tworzyły go przywiane śmieci, np. suche liście, grudki ziemi, świstki papieru.

Kiedy nosi egipski strój, ma nagi tors (standardowo), białą spódniczkę i przepaskę biodrową oraz strusie pióro uczepione plecionej opaski.

Charakter Edytuj

W książce, ku nieszczęściu niektórych, Szu jest bardzo bezwzględny i lojalny. Bez litości przez wieki rozdziela swoje dzieci, a później także Anubisa i Sadie w tak miłym dla nich momencie. Jest bardzo lojalny wobec Ra: nie sprzeciwiał się jego rozkazom, wykonywał jego wolę, a później także wolę Rady Bogów (Horusa i Izydy), co tylko utwierdza tezę jego lojalności wobec (tylko i wyłącznie) króla.

Umiejętności Edytuj

Jako jeden z pierwszych bogów, Szu jest naprawdę potężny, chociaż nie są jego moce całkowicie opisane.

  • Aerokineza - jako bóg powietrza ma pełną kontrolę nad wiatrem:
  • Może zmieniać ciśnienie powietrza.
  • Potrafi być niewidzialny (co aktualnie jest prawie niemożliwe z powodu zanieczyszczeń środowiska).
  • Może tworzyć i kontrolować wiatry.
  • On i osoba podążająca jego ścieżką mogą latać oraz wykorzystywać prądy powietrza.