FANDOM

Wlad Mienszykow
Vlad
Tytuł
Przywódca Osiemnastego Nomu
Informacje
Specjalność: Magia Chaosu
Status: Zmarły
Pseudonim(y): Parownik
zły Lodziarz
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Szare
Pozostałe
Gości: Apopis
Przynależność: Magowie
Dom: Osiemnasty Nom (Sankt Petersburg)
Pierwszy Nom
Książki
Występowanie: Ognisty Tron
- Witajcie, dzieci - zawołał przez dzielącą nas wodę. - Chodźcie. Obejrzyjmy razem koniec świata.

–Wład, Ognisty Tron, str. 402

Wład Mienszykow - bożek, mentor osiemnastego nomu oraz trzeci najpotężniejszy mag.

Historia Edytuj

Przeszłość

Wlad był wnukiem zniesławionego księcia Mienszykowa. Jego twarz, oczy oraz głos były zniszczone, ponieważ niegdyś próbował zniszczyć część Księgi Ra. Chociaż dostał rozkazy od Desjardinsa, miał już wcześniej swój własny plan; pomóc w uwolnieniu Apopisa z więzienia w Duat.

Ognisty TronEdytuj

Wlad zostaje opętany przez Apopisa. Pałał nienawiścią do Rodu Kane i pragnął jego zagłady. Chciał przekonać Michela Desjardinsa do ścigania ich. Przywołuje Seta, którego zamyka w dzbanie. Gdy Sadie uwalnia Syna Nut, mści się na Władzie i zwala na jego głowę 6 dzbanów. Później śledzi poczynania Sadie i Cartera w Duat i pomaga demonom zniszczyć więzy Apopisa. Potem zostaje zabity przez Desjartisa.

WyglądEdytuj

Z cienia wyłonił się mężczyzna. Był ubrany na biało: garnitur, szalik, nawet białe lustrzane okulary przeciwsłoneczne. (...) Mężczyzna miał miły uśmiech i pucułowatą twarz okoloną kręconymi szpakowatymi włosami. Mogłabym go wziąć za nieszkodliwego, a może nawet przyjaźnie usposobionego - dopóki nie zdjął tych okularów. Jego oczy to była masakra.

–Opis Włada według Sadie Kane, Ognisty Tron, str. 47

Jego poranione oczy wyzdrowiały. Pokryta pęcherzami twarz wygładziła się, odmłodniała, wyprzystojniała. Biały garnitur naprawił się sam, a następnie materiał zmienił barwę na ciemnoczerwoną. Skóra Rosjanina zafalowała, a ja zobaczyłem, że pokrywa się łuskami, co przyprawiło mnie o dreszcze.

–Odmiana Włada, Ognisty Tron, str. 412

CharakterEdytuj

Wlad podczas opętania był surowy, bezlitosny i dążący do celu. Carter dostrzegł w jego oczach prośbę, by chłopiec go zabił.